Energi

2013-07-17 @ 23:33:09 Permalink emotionell cancer Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jag tvivlar på mig själv, det måste man få göra ibland. Jag behöver mer energi, mer vilja till att göra saker. Jag var nyss jättestolt över idag och över att jag börjar komma tillbaka, men det blåste bort. Jag måste ha energi till mina djur, till vänner och till ALLT. Det finns liksom inget annat. Och om jag tänker så kommer jag aldrig någonsin att räcka till. 
 
Jag tar dumma beslut, jag åtar mig saker som kräver mer energi än vad jag har. Jag lovar guld och gröna skogar om jag får som jag vill, sen när jag har det så tröttnar jag fort. Jag har inte den energin och det tålamodet som krävs för att lyckas. Jag vill vilja, jag vill orka och jag vill göra en massa saker. Jag vill inte tvivla på mig själv, jag vill inte svika dom som jag har lovat saker, och jag vill framför allt inte svika mina djur. Ni kunde nog lista ut att det handlade mycket om dom.
 
Jag klarar inte av krav, att jag inte inser det själv? Jag klarar ju inte av det. Jag vill så gärna klara av det, jag vill ha tålamodet och energin. Nej, nu ska jag vända det här inlägget till något bra och vara fett stolt över idag. Jag har ridit, pysslat i stallet, gjort mig iordning, tränat, träffat Emma, gått ut och gått med Nikki, det är ju superbra. Jag börjar ta mig ur min depression, jag börjar må bättre. Då måste jag fokusera på alla bra saker istället för att tänka att jag inte räcker till. Alla tvivlar, man måste få tvivla, men man måste också tänka på det som är bra.
 
Jag hade aldrig klarat av allt det här på en dag för några veckor sedan. Då hade jag bara legat i sängen utan hopp om livet. Nu ska jag ta dag för dag, och fokusera på det som får mig att må bra. Awesome ju, GODNATT NU VILL JAG SOVA
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0