Att älska sig själv

2013-07-12 @ 21:31:17 Permalink emotionell cancer Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jag satt nyss och tänkte på hur ensam jag är, och tänkte skriva ett inlägg om det. Jag är ensam, jag har ingen som tycker att jag är vacker och speciell, jag har ingen som tycker att jag är den viktigaste personen i hans liv, jag står själv. Sen ville jag inte visa mig svag, så då tänkte jag strunta i att skriva över huvud taget. Men då kom jag på en sak. Jag är svag. Jag är riktigt jävla skitsvag, jag är hur lätt som helst att utnyttja just nu och jag skulle säga ja till vilken närhet som helst. 
 
Jag står för det. Jag måste stå för det, varesig jag vill eller inte. Men varför ska jag låta någon annan definiera vem jag är? Jag har bara mig själv. Är det då inte viktigare att JAG älskar mig själv? Jag kommer alltid få leva med mig själv, jag kommer alltid finnas för mig själv, det är den absolut viktigaste relationen jag någonsin kommer ha. Varför då inte fokusera på att älska mig själv istället för att älskas av någon annan? Det kommer ändå. 
 
Istället för att ge upp, lägga sig ner och vänta på att sorgen ska döda en, varför reser man sig inte och jobbar på relationen till sig själv? Och det gamla vanliga, som alla säger; hur ska någon kunna älska mig om jag inte älskar mig själv? Det går ju inte. Det går faktiskt inte. Det enda jag kan förändra och styra över, är mig själv. Jag kan inte ändra på någonting runt omkring mig, så varför ödsla tid på att vara ledsen över det? Det kommer alltid finnas folk som vill se mig falla, vänner kommer och går, men det betyder ingenting sålänge jag har en bra relation till mig själv. Jag har varit på botten och vänt, jag har bevisat för mig själv att jag klarar det jag trodde var omöjligt, efter allt jävla skit som har hänt så står jag här, jag lever.
 
Jag ska fokusera på mig, resten kommer på köpet. Om jag tycker om mig kommer andra också tycka om mig, och även om jag inte tycker om mig själv så vet jag att jag har personer som tycker om mig. Det är skönt att veta. Och förlåt mina kära läsisar om ni vill läsa om sockervadd och regnbågar, men jag är inte sockervadd och regnbågar och jag kommer nog alltid dela med mig av mina tankar på bloggen. xoxo




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0