Brist på energi as fuck

2013-01-01 @ 20:12:57 Permalink LIFESTYLE Kommentarer (0) Trackbacks ()
Har ingen lust att blogga idag, orkar inte hålla på med GIMP som ändå bara hatar mig och strejkar, kan inte redigera bilder och det går inte att rida för det är halt, jag är rädd och det är mörkt. Testade pessoat på Charlie idag, galopperade lite på ängen utanför ridbanan (som borde kallas isbana, inte ridbana) och han lyssnade fint på det. Kände dock redan i traven att han va helt uppåt skyarna och ville bara iväg. Jag red inte igår, kan ha med det att göra men förra gången han fick vila va det inte alls samma sak. I galoppen ville han dra iväg, han kastade med huvudet och bara sprang. Bakbenen flög åt alla håll på grund av underlaget, det är skitläskigt att rida när hästen halkar hela tiden trots broddar överallt. Jag vill åka till ett ridhus och rida igenom honom riktigt ordentligt, han behöver verkligen det. Han behöver ridas igenom ordentligt varje dag egentligen, men det går ju inte nu. Jag blir rädd och osäker när han slänger med huvudet och håller på, för jag vet inte riktigt om han kommer göra nått. Men jag vet att han inte gör något när andra rider honom, så varför skulle han göra så med mig? Det har jag i huvudet hela tiden, sitter på ryggen och mantrar "lita på honom". Och det brukar faktiskt funka. Alla har upp- och ner dagar, idag va en neråtdag för mig i ridningen. Men vi tar igen det imorrn, "worrying doesn't change anything, it only messes with your head and takes away your happiness." <--- bästa citatet.
 
Mitt fina, fina, fina hjärta. <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0