Horsie

2013-12-04 @ 15:41:05 Permalink horsie <3 Kommentarer (0) Trackbacks ()
Sitter hemma hos mamma atm och vaknade nyss, helt förvirrad haha. Är glad, känner mig peppad till att rida och göra saker :3  

För er som inte har förstått det har jag varit inne i en enorm svacka rent stallmässigt nu, det har inte gått bra alls. Allt har känts tungt och jobbigt och jag har knappt vågat visa mig därute för att jag skäms så mycket över att jag är en dålig hästägare. Men NEJ. Jag ska ta mig fan inte behöva skämmas! 

Jag mår jättedåligt i perioder, jag har en sjukdom som kallas Emotionellt Instabil Personlighetsstörning (borderline) och den är ingen ursäkt, men en förklaring till att jag mår så dåligt ibland. Det går tyvärr ut över min kära häst också och då kanske ni tänker att en sån som jag inte borde vara hästägare, det förstår jag verkligen om ni gör.

Men Sweetie är det enda som håller mig uppe, jag skulle tappa allt helt om jag inte hade henne. Jag gör ingenting om dagarna förutom stallet, samtidigt som det ibland suger energi ur mig så ger det mig så otroligt mycket mer energi än vad det tar. 

Jag vet att min häst inte mår dåligt, jag har en jättebra medryttare som hjälper mig och mamma hjälper mig också otroligt mycket när jag inte orkar. Bara för att jag inte rider varje dag och pysslar i flera timmar betyder inte det att jag inte tycker om min häst och stallivet, för det gör jag verkligen.

Jag vet inte vad som har hänt, jag har aldrig skämts över att jag mår dåligt förut men nu känns det annorlunda. Det är nu jag tar tag i mig själv, skriver ut på bloggen och förklarar varför och SLUTAR SKÄMMAS. 

Puss på er som orkar läsa igenom det här, jag tror att det är viktigt för att ni ska förstå och inte tro att jag är en hemsk människa, för det är jag inte.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0