Don't panic, never quit!

2012-12-30 @ 01:55:40 Permalink horsie <3 Kommentarer (1) Trackbacks ()
Vet att jag skrev den rubriken för några dagar sen, men det är ett så himla bra citat. Har suttit och kollat på hästhoppningsvideor hela kvällen typ, och jag blir så himla inspirerad och taggad. Det är ju som så att jag är sjukt osäker när det kommer till hoppningen, jag är sjukt osäker gällande vad som helst (i hästväg) egentligen. Det tog nästan ett år för mig att börja lita på Sweetie och hoppa med henne, men vi va med i en hopptävling och tog oss över ett dryga 70 centimetershinder.
 
Fast hon gick inte att lita på för fem öre i hoppningen, ibland bara tvärvägrade hon och jag fick jobba jättemycket för att hon skulle hoppa. Jag kommer ihåg en gång då jag och mina två stallkompisar byggde en bana och skulle hoppa, det slutade med att dom fick ställa sig med sina hästar på varsin sida om hindret för att Sweetie skulle hoppa, jag vet inte hur länge vi försökte xD
 
Charlie därimot är precis tvärtom, han vägrar ALDRIG. Han ÄLSKAR att hoppa, han tar en meter i TRAV. Han hoppar hur dåligt han än kommer på hindret, han skulle ändå aldrig komma på tanken att vägra. Då tänker ni, jamen vad är problemet då? Problemet kan jag inte riktigt sätta fingret på, det är väl att han tar så pass stora galoppsprång så att man verkligen hinner känna efter, så va det inte på Sweetie, där va det bara att hålla i sig och hoppas på det bästa.
 
Jag är så himla oerfaren inom hoppningen så jag kan inte taxera över huvud taget, jag känner när det är rätt och när jag ska ställa mig upp ibland, och ibland vet jag inte när han ska hoppa och när jag ska ställa mig upp och då blir det kaos. 
 
Nu har jag inte hoppat på hela hösten/vintern, jag va med i en hoppgrupp ett tag men just då mådde jag för dåligt i mig själv för att ens orka hitta energi till att komma mig för och hoppa. Nu börjar jag därimot bli taggad igen, jag vill så gärna lära mig och kunna för jag tycker ju att det är så kul när det går bra! Har tänkt i flera veckor att jag vill hyra ett ridhus och åka dit och bara myshoppa, bara känna liksom. 
 
Mycket text att tugga sig igenom, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite :) Jag har iaf avlagt några nyårslöften i hästväg, ska försöka hålla dom till varje pris. Vi får se sen när 2013 är slut, om jag har klarat allt det ;)
 
 
 

Postat av: Anonym

Du är helt underbar Jonna och du är jätte söt också!

2013-01-03 @ 23:38:40



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0